Dyrektor animacji Tetsuro Araki Q&A

Tetsuro Araki - ur. 5.11.1976r. jest jednym z czołowych dyrektorów animacji w Japonii (znany np. z Death Note)

Q. Jakie były Pana początki z Shingeki no Kyojin?
A. Znajomy opowiedział mi o tym, kiedy na rynek wchodził drugi TOM Mangi. Stwierdził, że to jest to, co przypadnie mi do gustu. Bardzo lubię historie, w których ludzie muszą walczyć o przetrwanie. Historie o nietypowych, ekstremalnych sytuacjach mogą ukazać prawdziwą ludzką naturę. Właśnie takie jest Shingeki no Kyojin.

Q. SnK jest definitywnie pełne scen, gdzie prawdziwe oblicza postaci i ich emocje wprost wybuchają!
A. Dokładnie. Bardzo chciałem być przy produkcji tego Anime. Moim zadaniem było zmienić oryginał w jak najmniejszym stopniu. To bardzo energiczna produkcja i jest warta poświęconego czasu. Jak można się domyślić poznałem wszystkie sekrety tej opowieści i już nie mogę nazywać się widzem. To sprawia, że czuję smutek,  a jednocześnie radość z tej wiedzy (śmiech)

Q. Jako fan chciał Pan pewnie znać prawdę nt. niektórych wątków.
A. Zgadza się! Bardzo lubię tę serię, więc chciałem być pewien, że umieścimy w niej wszystko co najlepsze nt. postaci i scen, które fani tak bardzo kochają. Chciałem zachować duszę Mangi, jednocześnie dodając do scen coś, co zachowałoby ich imponujący styl.

Q. Jakie sceny są Pana ulubionymi?
A. Lubię scenę kiedy Carla (matka Erena) dzięki swojemu poświęceniu pozwala synowi na ucieczkę. Kobieta, która była wspaniałą matką, rozpamiętywała wszystkie szczęśliwe chwile zanim została pożarta i prawie wykrzyczała "nie odchodźcie!". Ta scena utkwiła mocno w mojej pamięci.

Q. To bardzo szokująca scena. Takie uczucia były spowodowane świadomością nieuniknionej śmierci.
A. Nie jest trudno zrozumieć powody dlaczego właśnie w takich momentach ludzie ukazują prawdziwe uczucia. Potrzebuję właśnie takiej możliwości, aby przekazać to w Anime. Zwracam szczególną uwagę na sposób w jaki bohaterowie krzyczą. W szczególności Eren jest postacią, której krzyki formują zarys całej serii. Dlatego skupiam na nim najwięcej uwagi. Pomyślałem, że jeśli jego krzyk nie poruszy serc fanów, wtedy nie byłbym w stanie wydobyć esencji z Mangi. Jedną z interesujących części tej pracy jest sposób w jaki postacie wykrzykują swoje myśli i emocje, które normalnie by ukrywali. Scena, kiedy Hannes krzyczy "ponieważ nie byłem wystarczająco odważny!" jest ekscytująca, ponieważ widzimy dorosłego mężczyznę, który wykrzykuje swoją bezradność. Nigdy nie widziałem dorosłego w takim stanie i właśnie dlatego ta scena jest dobra dla mnie. Jego frustracja i niepokój wydają się jakby wychodzić z ekranu czy kartki wprost w nasze serca. Uwielbiam te odczucia. Znam Mangę i kwestie wypowiadane przez aktorów szokują mnie i poruszają jednocześnie.

Q. Eren w szczególności ma wiele takich scen.
A. Jedną z cech Erena jest to, że jego emocje mogą nagle przejąć kontrolę i wybuchnąć. Możesz powiedzieć, że w takich momentach jego dusza wyrywa się, jakby chciała stawić czoła światu. Armin jest jego przeciwieństwem i tylko czasami pokazuje swoje uczucia. Następnie mamy odważną Mikasę, która ze spokojem zabija Tytanów i broni Erena oraz Armina. Wszystkie te postacie żyją na swój własny sposób. Osobiście część mnie chce żyć w zgodzie ze społeczeństwem jednocześnie odpierając je. Czuję więź z Arminem jak i Erenem. Nauczyli mnie jak walczyć nie zważając na to, co kto mówi. Dlatego chcę być bezkompromisowy kiedy kreuję w Anime to, co w Mandze jest tak dobre. To moja własna walka. Jako fan i dyrektor cieszę się kiedy tworzę Anime i często pracuję by zaspokoić wymagania fanów. Wiele dni spędzam w studiu, ale praca przy SnK czyni mnie bardzo szczęśliwym.

Tłumaczenie silence9o
Źródło GuideBook Inside&Outside

0 %:

Prześlij komentarz